Сфера українських загальнонаціональних медіа з часів свого створення досить швидко стала сконцентрованою в руках кількох олігархів, які не сприймають медіа як бізнес, що приносить дохід. Адже медіа, і особливо телебачення, – це інструмент впливу на громадську думку, можливість для захисту власного бізнесу, продажу лояльності будь-якій чинній владі, підтримки власних політичних партій та знищення опонентів. Тому для олігархів акцент зміщується з прибутку на можливість підвищення рейтингу та маніпуляцій у вигідній для себе стратегії. Особливо сильно ця проблема проявляється під час передвиборних кампаній, коли медіа перетворюються на зброю у боротьбі олігархів.
Однак в публічному дискурсі спостерігається повернення до питання про деолігархізацію медіа, що має стати ефективним способом очищення медійного простору і унезалежнення редакційної політики. Зокрема команда глави держави розробляє стратегію створення відкритого фінансування медіа та прозорості щодо всіх власників ЗМІ.
«У мене вже є певні напрацювання. Це можна назвати деолігархізацією ЗМІ. Це комплекс заходів, який позбавить ЗМІ впливу власників – не стільки на ЗМІ, скільки на редакційну політику. Проблема не в тому, хто власник каналу, а в тому– що власник має важіль впливу на інформаційну редакційну політику», – підкреслив він. «Медіа, які в мінусах і невідомо звідки беруть гроші, не можуть працювати в Україні», – наголосив Потураєв.
Микита Потураєв також привідкрив завісу планів щодо створення робочої групи з питань захисту свободи слова: «Моя позиція в тому, що нам потрібен Кодекс – комплексний закон, який би описував, як побудовані ЗМІ; які стосунки між працівниками та власниками, чим ми гарантуємо незалежну редакційну політику, інформаційну в першу чергу; як ми захищаємося в умовах війни; які інструменти ми маємо, щоб ефективно захищатися в умовах гібридної війни, тому що наразі цих інструментів немає».